vrijdag 12 januari 2007

discussie contentmanagement

Op donderdag 11 januari hebben wij voor het eerst een discussie gehad. Dit was erg leerzaam. Ik heb ervan geleerd ook al ben jij tegen een stelling, dat je ook voor een stelling moet kunnen zijn. Dit is omdat het later in het bedrijfsleven je ook bepaalde punten van een bedrijf moet verdedigen, maar ook punten aankaarten waar men het absoluut niet mee eens. Je moet dus een inlevings vermogen krijgen. Deze stellingen gingen over contentmanagement en zo kwam ik erachter dat ik nog heel wat moet leren. Het was erg leerzaam om het eens mee te maken en hoop dat we het vaker zullen gaan doen. De 2 stellingen waar ik over heb moet discuscieren zijn de volgende:
  • In een content management systeem zit standaard de mogelijkheid om automatisch te indexeren verdere ontsluiting is dan niet meer nodig.
  • Nieuwe technologiĆ«n maken een extreme scheiding tussen vorm en inhoud mogelijk daardoor verliezen documentaire informatiesystemen hun waarde.

Ik was bij allebei de stellingen tegen. Bij de eerste stelling moesten wij bij de discussie voor zijn en bij de tweede stelling tegen.

Geen opmerkingen: